Kedy je správny čas na výmenu?

Pravidelne servisovaný kotol vám vydrží aj 25 rokov. Nie je to však pravidlo, a tak sa musíte pripraviť na skoršiu výmenu. Tej zvyčajne predchádzajú situácie, ktoré popisujeme nižšie.

 

1. Kotol sa často kazí

Predstavte si, že váš kotol má už viac ako 15 rokov. Začína sa kaziť a často musíte dokupovať náhradné diely. Ak sa chcete podobnej situácii vyhnúť, zvážte jeho výmenu. V opačnom prípade riskujete, že:

  • kotol sa pokazí zo dňa na deň
  • na opravy miniete zbytočne veľa peňazí
  • účinnosť kotla bude veľmi nízka, čo ovplyvní aj finančnú úspornosť

2. Kotol nepracuje s najvyššou účinnosťou

Plynové kondenzačné kotly dosahujú účinnosť až 95 %, pretože na teplo premieňajú aj spaliny, ktoré by inak unikli do ovzdušia. Toto o nekondenzačných a tradičných kotloch neplatí, preto je ich účinnosť nižšia. Výmena kotla spojená s účinnosťou teda môže nastať vtedy, ak:

  • máte starý tradičný kotol, ktorý bežne dosahuje účinnosť len okolo 60 %
  • kotol vypúšťa viac spalín, ako povoľuje smernica o energetickej účinnosti
  • na rovnaké množstvo tepla míňate oveľa viac energie

3. Kúrenie nie je ekologické

Nie je to tak dávno, čo Európska únia vydala smernicu ErP. Tá ustanovuje, aké kritériá musia spĺňať vykurovacie zariadenia, aby čo najviac šetrili životné prostredie. A čo to znamená pre vás?

    Len to, že ak vykurovaním vypúšťate do ovdzušia príliš veľa emisií, mali by ste zvážiť výmenu kotla. Po novom vám k nemu výrobca dodá energetický štítok s informáciou o triede účinnosti, ktorá dosahuje hodnoty A++ (najúčinnejšie) až G (najmenej účinné).

    Vďaka tomu zistíte, ako efektívne a úsporne vaše zariadenie pracuje, a tiež si ho budete môcť porovnať s inými vykurovacími systémami.

4. Oprava kotla sa už nedá vykonať

Ak sa v kotle pokazí nenahraditeľný komponent alebo doslúži pre nadmerný výkon, nemusí sa dať opraviť. Bez ohľadu na to, ako dlho ste kotol mali, musíte ho vymeniť

    Či je kotol naozaj nefunkčný a za aký model ho vymeniť, o tom sa poraďte so skúseným technikom.

Ako to prebieha?

Vyhľadajte si technika

Zoznam nájdete v mape predajcov

Kontaktujte toho najbližšieho

Oslovte technika vo svojom okolí

Odborník vám navrhne riešenie

Záleží od bývania a doterajšieho kúrenia

Servis alebo výmena kotla

Po dohode sa začína s prácou

Časté otázky

  • Pri výmene kotla sa vždy poraďte s inštalatérom alebo servisným technikom. Odborník príde k vám domov na obhliadku vykurovacieho systému. Vtedy si pozrie, aký typ kotla máte a ako bol nainštalovaný. 

    Okrem toho zistí, aké sú vaše potreby na vykurovanie, koľko máte odberných miest (počet kuchýň a kúpeľní) a v akom type domácnosti žijete. 

    Takisto urobí prehliadku inštalačného systému a podľa toho vám poradí najvhodnejší typ kotla. Podľa potreby vám môže navrhnúť prerábku vykurovacieho systému, hlavne jeho inštalácie.

     

  • Kotol si môžete kúpiť vo veľkoobchode, cez inštalatérov alebo servisných technikov, ktorí vám budú vedieť najlepšie poradiť. Predajné miesto si vyhľadáte na mape predajcov. Stačí zadať mesto, ktoré máte najbližšie. 

     

  • Každý kotol štandardne dodávame so záručným listom, návodom na použitie v slovenskom jazyku alebo vo viacjazyčnej verzii. K vybraným modelom prislúcha aj pripojovacia sada kotla do steny. 

    Ostatné príslušenstvo, ako je napríklad samostatný zásobník TÚV, regulácia, komínové príslušenstvo či inštalačný materiál, si musí zákazník objednať samostatne.

     

  • Sú to skúsení technici, ktorí každoročne absolvujú školenia na výkon tejto práce. Okrem toho majú aj oprávnenie od spoločnosti Immergas, ktoré im oficiálne umožňuje servisovať naše kotly. 

     

  • Jednoducho prejdite na na túto mapu, uveďte kraj, mesto alebo PSČ miesta, v ktorom hľadáte servisného technika. Systém vám ukáže lokalitu, v ktorej technika nájdete. Súčasťou kontaktu je adresa, e-mail a telefónne číslo. 

     

  • Kotol treba nechať skontrolovať raz za rok za predpokladu, že všetko funguje, ako má, a nič sa nekazí. Pravidelná prehliadka je zároveň jednou z podmienok pre uplatnenie predĺženej 5-ročnej záruky. Rovnako myslite na to, že ročnú prehliadku musí vykonať servisný technik s oprávnením od Immergasu. 

     

  • Ak chcete zabezpečiť plynovému kotlu dlhú životnosť, treba sa oň dôkladne starať. Navyše, ide o technické zariadenie, ktoré si vyžaduje starostlivosť aj podľa zákona.

    Nezabúdajte tiež na to, že kotol je technickým plynovým zariadením. Navyše, počas prevádzky sa môžu niektoré súčiastky opotrebovať alebo znečistiť. Preto si kotol nechajte skontrolovať pravidelne každý rok. Pravidelnú servisnú prehliadku vykoná technik s platným oprávnením od Immergasu.

     

  • V prvom rade si nechajte kotol skontrolovať aspoň raz za rok, a to oprávneným servisným technikom. Takisto vám odporúčame používať zmäkčovač vody, spoľahlivé filtre a chemické prostriedky na čistenie vykurovacieho systému. 

     

  • Servisná prehliadka bežne stojí od 70 €. Ak chcete aj kontrolu emisií a komína, počítajte so sumou nad 100 €. 

     

  • Vykurovací systém predstavuje súhrn dodávok od viacerých subjektov. Pod týmito dodávkami si predstavte produkty a služby, ako sú inštalácia, inštalačné materiály či kotol samotný. 

    Ak vznikne porucha inštalácie alebo inštalačných materiálov, musíte si záruku uplatniť u dodávateľa tejto služby. Čiže u inštalatéra alebo inštalatérskej firmy. 

    Spoločnosť Immergas uzná nárok na záruku len pri poruchách, ktoré vznikli priamo na plynovom kotli. Záruku si uplatníte pri splnení podmienok, ktoré nájdete v záručnom liste. 

     

  • Keďže veríme kvalite našich systémov, zákazníkom dávame na kondenzačné,  tradičné kotly radu ECO a tepelné čerpadlá predĺženú 5-ročnú záruku. Na jej uplatnenie musíte spĺňať tieto podmienky: 

    • kotol musí do prevádzky uviesť servisný technik s oprávnením od Immergasu

    • raz za rok si necháte urobiť servisnú prehliadku kotla 

    • prehliadku vykoná len technik s platným oprávnením od Immergasu 

    • servisný technik vám nechá potvrdenie o prehliadke 

    • do 14 dní technik zaeviduje online údaje o servisnej prehliadke

  • Záručný list potvrdzuje, že prebehlo odborné uvedenie kotla do prevádzky. Taktiež nás informuje o vykonaní pravidelných servisných prehliadok. Záručný list vám slúži aj na uplatnenie záruky v prípade vzniku poruchy. 

    Ak záručný list stratíte, môžeme vám za poplatok 12,00 € vydať nový. K vystaveniu nového záručného listu nezabudnite podať žiadosť. Spolu s ňou nám pošlite kópiu faktúry za nákup kotla na vaše meno a adresu.

     

  • Aby vykurovacie systémy fungovali správne, potrebujú presné nastavenie a uvedenie do prevádzky. Toto uvedenie musí vždy vykonať oprávnený technik spoločnosti Immergas. 

    Ten urobí kontrolné merania, vďaka ktorým bude zariadenie fungovať správne a s najvyššou možnou účinnosťou.

     

Vyhľadajte si technika

Spolupracujeme s viac ako 280timi profesionálnymi servisnými technikmi s pokrytím celého Slovenska. Vyhľadajte si v našich servisných kontaktov najblizšieho technika pre Vás, ktorý Vám zabezpečí profesionálnu servisnú podporu.

Ako spoznáte správneho technika?

Naši partnerskí servisní technici sú profesionálne vyškolení a na vyžiadanie sa preukážu našim platným preukazom a overiť si ho môžte priamo v našej databáze

  • Technik musí mať platný preukaz
  • Mal by sa vedieť preukázať
  • Musí byť registrovaný v databáze

Vyhľadajte si ideálny kotol pre Vás

Plynové kondenzačné kotly, tepelné čerpadlá, hybridné systémy či solárne kolektory. Všetky naše vykurovacie systémy spoľahlivo zohrejú vás aj úžitkovú vodu. Vyberte si to najlepšie riešenie cez nášho interaktívneho sprievodcu.

Spustiť výber

Kontaktujte nás

Immergas Europe s.r.o., prevádzka Trenčín
Zlatovská 2195/36, 911 05 Trenčín

Telefón
+421 32 2850 100 Pon - Pia: 8:00 - 16:00

Potrebujete pomôcť? Napíšte nám.

Radosť z tepla do vašej schránky

Prihláste sa na odber newslettra a my vás zahrejeme užitočnými informáciami.

  • Rady o servise a výmene kotla
  • Nové modely v ponuke 
  • Aktuality o zelenom kúrení